קידום עסק קטן בגוגל – הכיצד?

לעסקים קטנים יש הרבה אתגרים שנובעים מהמחסור בכח אדם וכסף.

עסקים גדולים לעומת זאת יכולים להרשות לעצמם להשקיע בכל מיני פרוייקטים והשקעות לטווח ארוך. שיווק הוא אחד הנושאים הללו בו יש לעסקים קטנים נחיתות מסויימת. כאשר מדובר בקידום אתרים, הנחיתות הזו יכולה להיות משמעותית. באינטרנט הנוחכות של העסק היא דרך אתר.

על פניו, זה היה צריך להיות אחד היתרונות הגדולים של עסקים קטנים. הם היו יכולים הלא להקים אתר ולהיראות, לפחות באינטרנט, כעסק גדול הרבה יותר מכפי שהם במציאות, נכון? ובכן, לא מדויק. כיום מה שחושב באמת הוא לא האתר בפני עצמו, אלא איך הוא מקודם בתוצאות החיפוש. קידום אתרים הוא רק דוגמא אחת מיני רבות, יש עוד כאלו. המאמר הבא לא נכתב בכדי לרפות את ידכם, אלא בכדי לתת לכם כל מיני רעיונות ואפיקים בהם תוכלו דווקא ליצור יתרון לעסק שלכם. אם אתם בעלי עסק קטן, המשיכו לקרא, אני בטוח שלפחות משהו מכאן יעזור לכם ולעסק שלכם.

איך יוצרים יתרון לעסקים קטנים - דרכים מעשיות

כיום יש הרבה דרכים לקדם את העסק הקטן שלנו בגוגל. חלק מהדרכים לא מאד נפוצות וזה עושה אותן אפילו ליותר אטרקטיביות. בואו נראה על מה מדובר:

רשימת תפוצה

רשימת תפוצה היא כלי שקשה לפתח ולוקח זמן עד שהוא מגיע לבשלות. זה לא אומר שזהו איננו כלי בשבילכם. אולי ההיפך הוא הנכון. מכיוון שזהו לא כלי מאד נפוץ בקרב עסקים קטנים ובכלל, אתם תוכלו ליצור כאן יתרון תחרותי. מה שנדרש מכם זה פשוט להחליט שמתחילים. לאט לאט תוסיפו עוד ועוד נמענים לרשימה. תוכלו להגיע אליהם דרך לקוחות שלכם או אפילו אנשים שפנו אליכם וטרם רכשו. דרך נוספת להגיע לנרשמים היא דרך קמפיינים יעודיים בפייסבוק או בגוגל. רשימת תפוצה היא כלי שלוקח משאבים של זמן. תצטרכו להפיק לפחות כל שבוע או שבועיים מייל איכותי שיהיה מעניין ויכיל הצעה מפתה שתניעה לפעולה. בהתחלה, הרשימה תהיה קצרה יחסית והתפוקה לא מאד טובה. בהמשך, על אותו מאמץ תגיעו ליותר ויותר נמענים. זה בדיוק מה שעושה את הכלי הזה לחזק ויעיל לאורך זמן.

מועדון

מועדון לקוחות היה פעם כלי שיווק שרק עסקים גדולים יכולים להגיע אליו. כיום המצב שונה. אתם יכולים להעמיד מועדון כזה בהשקעה לא גדולה. אפילו הדפסת כרטיסי מועדון לקוחות איננה יקרה כמו בעבר כך שאתם יכולים ממש להיראות כמו עסק גדול בעיני חברי המועדון שלכם. מועדון כזה יוכל לתת הטבות או הצעות שונות ומשונות לחבריו. תוכלו להשתמש בקופונים לשימוש באתר שלכם כהטבה בלעדית לחברי המועדון. הרעיון במועדון הוא ליצור נאמנות מצד הלקוחות שלכם. מועדון לקוחות משדר שאתם מעוניינים להיטיב עם מי שחוזר אליכם פעם אחרי פעם. דרך טובה לשדר זאת תהיה למשל מתנה לחגים או ליום ההולדת. זו יכולה להיות מתנה סמלית אפילו, אתם תתפלאו כמה אנשים מעריכים את תשומת הלב הזו!

רשתות חברתיות

הזכרנו קמפיין בפייסבוק, האם יש לכם שם בכלל דף עסקי? פייסבוק נותנת לכם אפשרות לפתוח דף עסקי ומציעה מגוון כלים מאד חזקים לשיווק: גלרוית תמונות; כלים ליצירה והעלעת וידאו; חנות וירטואלית; מערכת מסרים על לקוחות פוטנציאלים וכמובן פוסטים. כל זאת ועוד אלו רק האפשרויות החינמיות. בשלב מסוים תגלו שקמפיינים ממומנים בפייסבוק יכולים לתת לכם הרבה תמורה על ההשקעה. אם יש לכם מוצר או שירות לנישה מאד מיוחדת של לקוחות, תגלו שאין כמו פייסבוק בשביל להגיע אליהם. נוכחות ברשתות חברתיות זה לא אומר רק פייסבוק. אינסטגרם למשל מציעה כלי שווק מאד חזקים ביחוד לעסקים עם דגש על אסטטיקה ושיכולים להפיק תמונות או סרטונים מושכים כגון: תיירות, יופי, עיצוב ועוד תחומים. אי אפשר לדבר על רשתות חברתיות מבלי להזכיר כמובן את יוטיוב. כיום, הפקה של סרטונים איננה דבר מאד מסובך או יקר. נוכחות ביוטיוב תעזור לכם מאד גם בגוגל מכיוון שחיפושי ווידאו הם חלק מהתוצאות האורגניות בחיפושים רגילים. הקפידו על העלאה נכונה של הסרטונים: כותרות, תיאור וכתוביות שכוללים כתיבה שיווקית נכונה ומילות מפתח.

קמפיין PPC בגוגל

אולי ניסיתם זאת בעבר וחשבתם שזה לא בשבילכם, אני מציע לכל בעל עסק קטן לשקול את ההשקעה הזו. קמפיין PPC ממוקד יכול להביא לכם תוצאות טובות ביותר. תוכלו להביא הרבה תנועה של לקוחות ספציפים לאתר. זה יגרום לאותם גולשים להכיר את האתר שלכם ובמקרים רבים לחזור אליו בצורה אורגנית בפעם הבאה. כל זה יצור יתרון הן במכירות הישירות והן בקידום האורגני של האתר שלכם.

קמפיין בגוגל צריך שיהיה לו קצת 'בשר' מבחינת תקציב. לא מומלץ לעשות קמפיין של מאה חמישים ש"ח או משהו בסגנון. מצד שני, אתם תגלו שאפילו השקעות מצומצמות של כאלף ש"ח יכולות להחזיר את עצמן די מהר.

קידום אורגני

תלוי ברמת התחרות בתחום שלכם, קידום אתרים מקצועי יכול להיעשות גם בסכום שמתחיל באלפיים ש"ח לחודש. מקדם אתרים מקצועי ידע להפיק את המירב מבחינתכם. אחת הדרכים היותר יעילות תהיה טרגוט של ביטויי זנב ארוך, כלומר ביטויים שמחפשים אותם מעט אנשים. המקדם יכוון להרבה ביטויים כאלו וכך יגיע למאסה של תנועה לאתר במחיר זול יותר מאשר טרגוט של ביטוי שרק עסק גדול יכול להרשות לעצמו.

 

לסיכום אציין שכיום הסיכוי שלכם דווקא כן ליצור יתרון בגוגל הוא קיים. זה לא קל, זה נכון, אבל עסקים לא היו אף פעם דבר קל. החכמה היא תמיד לזהות הזדמנויות עם יתרון יחסי. אני מאמין שהדרכים שציינתי כאן במאמר מהוות את היתרון היחסי הזה. בהצלחה!

ספר לי מה דעתך..

דרור שלג

דרור שלג

קצת עלינו

אצלנו שירות לקוחות זו המשימה החשובה ביותר ולכן בכל אתר חדש אנו משקיעים את מלוא תשומת הלב ודואגים ללוות את בעליו באופן אישי לאורך כל תהליך הבנייה והקידום. מאחורינו עשרות אתרים מוצלחים ואנו נשמח לעזור גם לכם. ניתן לפנות אלינו ישירות לנייד 054-2946309. נשתמע.. 

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בוא נדבר ..

ניתן למצוא אותנו גם בנייד 0542946309

ענן תגיות

סגירת תפריט
קחו את העסק שלכם
צעד נוסף קדימה
קחו את העסק שלכם
צעד נוסף קדימה
השאירו פרטים ומייד נדבר..