4 שלבים שאתה חייב ליישם בדרך להקמת מיזם אינטרנטי מצליח

האינטרנט הפך בשנים האחרונות למוקד משיכה ליזמים ישראלים רבים. אם בתחילת שנות האלפיים עוד אנשים היו סקפטיים לגבי עוצמתו של האינטרנט ושל האפשרות להרוויח ממנו כסף או להקים בו מיזם מצליח הרי שכיום לא רק שאנשים מאמינים בזה – הם חותרים לזה. מלבד מזל ולקוחות נאמנים וממליצים יש עוד כמה פרמטרים שמתחילים קודם ביזם – אשר הופכים את המיזם מסתם רעיון לעסק אינטרנטי מצליח ומרוויח. במאמר זה נעבור על 4 מהם.

אפיון ראשוני:

ראשית – מהו העסק שלכם ומהי מטרתו? כאשר אתם מגדירים את העסק שלכם צריך להיות לכם ברור מה אתם הולכים להציע לשוק, לאיזה נתח שוק אתם נכנסים, כמה הוא גדול, כמה כסף יש בו ומה אתם רוצים לעשות בו. מיזם אינטרנטי יכול להיות אתר לימודים המוכר מוצרים דיגיטליים, יכול להיות אתר/בלוג מצליח בתחום מסוים ויכול להיות שאתם צלמים למשל ורוצים לפתוח אתר תמונות שבו אתם מוכרים זכויות שימוש לתמונות שלכם. לא משנה מה הרעיון – משנה שתבינו אותו, תאפיינו אותו ותכוונו את יתר השלבים סביב אותו רעיון.

לאחר אפיון העסק תחליט מה אתם הולכים למכור? מוצרים? שירותים? וכיצד תרצו לשווק אותם? מי יספק אותם ואיך? כיצד תספקו תמיכה במידת הצורך, מענה טלפוני, האם יש צורך בשילוח אל בית הלקוח וכו'? לבסוף תאפיינו את קהל היעד שלכם.

בניית תשתית:

התשתיות הן חלק קריטי במיזם האינטרנטי שלכם כי הם למעשה מייצגים אתכם ומחברים אתכם אל הלקוחות שלכם והגולשים ברשת. יש כמה תשתיות מרכזיות שכדאי שיהיו לכם כמעט ללא קשר לסוג המיזם האינטרנט שתקימו:

  • אתר אינטרנט – שבו תוכלו לחלוק תוכן, ידע וניסיון כדי לצבור מוניטין. תוכלו לשווק את המוצרים והשירותים שלכם. לספק מידע זמין עבור לקוחותיכם ועבור הגולשים שלכם ולמשוך גולשים ממנועי החיפוש ומקורות נוספים ברשת.
  • דף פייסבוק – האתר השני הכי גדול בעולם אחרי גוגל עם מיליוני ישראלים הגולשים בו מדי יום – אתם בהחלט רוצים להיות שם וזה עוד מבלי לפרט על יתר היתרונות של הפרסום בפייסבוק.

ערוץ יוטיוב – אתר הסרטונים הפופולרי ביותר באינטרנט. סרטונים ישמשו אתכם גם לפרסום ביוטיוב וגם לצורך שיתוף באתר שלכם, בדף הפייסבוק ובמקומות נוספים ברשת – אתם בכל מקרה תצטרכו ערוץ יוטיוב.

שיווק ופרסום ממוקדים ויעילים:

  • קידום אורגני – השקיעו בקידום אורגני לטווח הארוך בין אם אתם תלמדו את התחום בעצמכם ותבצעו את הקידום בעצמכם או תשלמו לחברת פרסום לעשות זאת עבורכם. לא רק שזה יביא לכם תנועה ולקוחות אלא גם ככל שתעלו בדירוג בביטויי מפתח מרכזיים בתחום שלכם תצברו מוניטין גדול יותר.
  • פרסום ממומן – טכניקת פרסום שבה אתם משלמים כסף (לרוב לגוגל או פייסבוק) לצורך הבאת תנועה מיידית לדף הנחיתה או האתר שלכם.
  • שיטות פרסום נוספות: בהתאם לסוג המיזם שלכם תוכלו לבדוק אפשרויות פרסום נוספות אפקטיביות עבורכם.
הקמת מיזם מצליח

הדברים הקטנים שהופכים את העסק לגדול:

  • שירות מצוין – דאגו מההתחלה לספק שירות מצוין, תמיכה וזמינות גבוהה לגולשים שלכם ובטח ללקוחות שלכם. אלה יגרמו לכך שימשיכו לרכוש מכם וימליצו עליכם.
  • חזון – דעו בכל שלב לאן אתם מכוונים, מהם הערכים על פיהם אתם פועלים ומהי מטרת העל שלכם. לפי זה תדעו שאתם פועלים בצורה נכונה ותוכלו לבחון את ההתנהגות של הלקוחות שלכם, של העובדים שלכם ושל עצמכם בשטח אל מול האני מאמין שלכם והחזון שלכם.
סגירת תפריט
רוצים לנסות אותי?
אני מבטיח שלא תתאכזבו..

ניתן למצוא אותי גם בנייד 0542946309