פרסום נכון עושים עם משפך שיווקי מקצועי | המדריך המקיף בנושא

הקדמה בכמה מילים

אם תחפשו בגוגל את הביטוי "משפך שיווקי" תמצאו על כך מידע רב. מאמרי תוכן, מאמרים שיווקים ומגוון תכנים מעניינים. כל אחד יעניק לכם תמונה קצת שונה ויספר לכם על משפך שיווקי מסוים.

במדריך הזה אנו לא מתכוונים לספר לכם יותר מידיי סיפורים ותיאוריות, אלא *ללמד אתכם צעד אחר צעד* איך לממש משפך שיווקי בעסק שלכם ללא אנשי מקצוע חיצוניים.

עשינו זאת באופן הקצר והממוקד ביותר, כדי שתהיה לכם גם סבלנות לקרוא עד הסוף וגם מוטיבציה ליישם כאשר תבינו שלא מדובר בטרחה גדולה מידי.

אין לי כוח ללמוד מושגים מורכבים…

אין צורך.

התמקדנו במדריך הנוכחי במשפך שיווקי בסיסי בעל 4 שלבים פשוטים ליישום המיועד לפרסום לעסקים קטנים בפייסבוק. 

אם אתם בעלים של עסק קטן, מתקשים להתרומם ולא מוצאים עדיין את אפיק הפרסום הנכון עבורכם,

כדאי שתשקיעו 20 דקות, ובהתחייבות מדובר ב-20 דקות בלבד (!)
כדי לקרוא עד הסוף וליישם.
הצעד הקטן הזה, יקח את העסק שלכם למקום הרבה יותר טוב.

לכל שאלה ועזרה בנושא אנחנו תמיד כאן עבורכם:

בנושא הקמת התשתית ובניית אתר לעסק 054-2946309 דרור שלג

בנושא כתיבה שיווקית ופרסום בפייסבוק 054-5672283 שלי פאליק

למה כל כך קשה לעסקים לפרסם בפייסבוק?

בעבר היה מספיק לכתוב פוסט אורגני או ממומן בפייסבוק,  עם הצעה טובה ותמונה מעניינת
והלידים והרכישות היו מגיעים די בקלות.

בשנים האחרונות פייסבוק הורידה משמעותית את החשיפה של הפרסום האורגני, והעניקה נתח משמעותי יותר בפיד שלנו לפרסום ממומן, מה שהוביל לקשיים רבים בקרב העסקים המפרסמים בייחוד כשמדובר בעסק קטן המבקש להשיג לקוחות חדשים דרך הפלטפורמה הכל כך מבוקשת.

המצב כיום הוא, שאנו נחשפים ברשת לכל כך הרבה פרסומים שגורמים לנו פשוט להיות א ד י ש י ם.
עד כדי כך, שגם אם פרסום מעניין אותנו, הסיכוי שנפנה ונרכוש נמוך מאוד.

שימו לב לכך שכמות המדריכים החינמיים המופצים ברשת גדלה בשנים האחרונות, וחשבו מתי בפעם אחרונה יצא לכם להיפגש במדריך כזה שקלע בול לצורך שלכם וכמה היה לכם קל לקרוא את הפוסט, להמשיך לעמוד הורדת המדריך ולהשאיר את המייל שלכם.

אנו בטוחים שזה קרה לכם לפחות פעם אחת כי גם את המדריך הזה השגתם באופן הזה ולא במקרה.

כל מדריך חינמי או מוצר חינמי אחר בפייסבוק שמעניק ערך מסויים לגולש הינו חד משמעית משפך שיווקי כל שהוא ומטרתו העיקרית היא דבר ראשון לצעוק

"שימו לב אליי, מבין כל ההצעות בפיד שווה לכם דווקא לקחת אותי"

ותאמינו לנו חברים זה עובד יופי.

למה לנו לתת מתנות חינם ואיך זה באמת יעזור לכם להביא כסף הביתה בסופו של יום?

אנו שמחים ששאלתם!

כל תכליתו של משפך שיווקי הוא לייצר חשיפה רחבה ע"י הצעה חינמית, לתת ערך (דגש על ערך אמיתי) ללקוח, לדוגמא, בעזרת מדריך בנושא המעניין את הלקוח שלכם, ולאחר מכן לעבור לשלב היכרות עם המותג שלכם ולשלב הסופי שהוא הצעה מכירתית כל שהיא – שזה שווה ערך לכסף הביתה וגדילת העסק שלכם.

בקצרה,

תכליתו של משפך שיווקי לספק מענה יעיל וחכם להגדלת אחוז ההמרה (באופן משמעותי ומוכח מחקרית) בין גולש הצופה במודעה ללקוח משלם ע"י העברת הלקוח הקר תהליך הבשלה לפני קבלת ההצעה העיקרית .

 ‎

איך בונים משפך שיווקי קלאסי?

בשונה ממאמרים או מדריכים אחרים ברשת לא התכנסו כאן כדי לשמוע סיפורים יפים או תיאוריות, אלא ת'כלס כדי ללמוד איך להתחיל לעבוד נכון ולהביא כסף הביתה.

על כן נביא לפניכם תקציר ממוקד בנושא ונתמקד במשפך שאנו ממליצים עליו בחום לעסקים קטנים המפרסמים בפייסבוק.

כל משפך שיווקי קלאסי בנוי מכמה שלבים,
כאשר המשפך השיווקי הבסיסי ביותר בנוי מהשלבים הבאים:

1. שלב ראשון הוא מקדם החשיפה-

לדוגמה פוסט בפייסבוק המפורסם בפרסום ממומן ומציע מדריך חינמי.

2. שלב שני הוא מגנט לידים-

מגנט לידים הינו עמוד נחיתה במערכת כל שהיא כמו וורדפרס, רב מסר, וויקס וכו' המאפשר ללקוח הפוטנציאלי להוריד מדריך תמורת השארת כתובת מייל (הליד המבוקש).

3. שלב שלישי הוא הכרות-

שלב ההכרות בדרך כלל יכיל מספר אפשרויות:

* ניתן לשלוח את הגולש לאחר הורדת המדריך לעמוד המספר עליכם

* ניתן לשלוח מייל היכרות לגולש לאחר הורדת המדריך ולספר כמה מילים עליכם בסוף המדריך.

4. שלב רביעי הוא שלב הצעת הדומינו-

שלב הצעת הדומינו הוא השלב החשוב ביותר,
בו אנו מוכרים את השירות או המוצר ללקוח.
בדרך כלל מומלץ ששלב המכירה יגיע רק בסוף, בהצעות מדורגות מן הקל לכבד.
הכוונה מהצעה במחיר נמוך וסמלי, דרך הצעה יקרה יותר בהדרגה וכלה במוצר או השירות העיקרי שלנו (מוצר הליבה). הסבר מפורט בפרק "הצעת הדומינו".

למה בעלי עסקים קטנים נמנעים מלהשתמש במשפכים?

בדיוק כמוכם, גם אנחנו בעבר נמנענו מלהשתמש במשפכים שיווקים ועל כך נפרט כאן ונסיר את כל המיתוסים והחששות.

סיבה ראשונה היא המורכבות שבדבר-

בעלי עסקים קטנים עסוקים כל הזמן, ונראה שלהתחיל ליצור משפך שיווקי הוא תהליך גרנדיוזי וסיפור גדול שאולי לא שווה בכלל את המאמץ…

להתחיל לכתוב מדריך, לכתוב פוסטים ומיילים ולבנות עמוד נחיתה במערכת כשמרגישים שאין את הידע והכלים כדי לעשות זאת זה לא קל.
בפועל, לא עושים כלום, וממשיכים להחזיק את העסק ולהתקיים על

פניות מפה לאוזן ופרסום שרירותי בפייסבוק.

סיבה שניה היא תקציבית-

בעלי עסקים קטנים לא תמיד מבוססים מבחינה תקציבית, וחוששים שהתהליך ידרוש מהם תשלומים מופקעים לכותבים, לבוני אתרים, למערכת דיוור ולפייסבוק ממומן,
ושרוב הסיכויים שההוצאה לא תחזיר את עצמה, אז למה לטרוח?

סיבה שלישי ומשותפת לשתיים הראשונות 'אולי זה לא יעבוד' –

ואולי כל התהליך בכלל לא יעבוד וכל הטרחה והכסף שהושקעו ירדו לטמיון. הרי בטוח שאין 100% הצלחה בפרסום, והרבה זה ניסוי וטעיה ובעיקר עבודה קשה.  

אז רגע. בואו נעצור שניה.
הרשו לנו לבשר לכם-

באמת כל נושא הפרסום כך או אחרת לא מבטיח החזר השקעה בטוח. תמיד תקחו סיכון שתפסידו כסף, טרחה או שניהם יחד.

לאיזה פרסום יש את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר?

אם אתם מוכנים לשים את כסף בפרסום באופן כל שהוא, בין אם זה פרסום בגוגל, בפייסבוק, פליירים או אפילו בעיתון המקומי,
דבר אחד בטוח ב-100%.
בטוח ששווה לכם לשים אותו במשפך שיווקי המתוכנן נכון שסיכויי ההצלחה בו גבוהים יותר מכל אפיק פרסומי אחר.

וזה לא כי אנחנו אומרים,
זה הוכח מחקרית והדוגמה הכי טובה לכך נמצאת בפיד שלכם. הכנסו לפייסבוק וגללו עד שתיפגשו במדריך חינם או הצעה לקבל משהו חינם. אם הם עושים זאת סימן שזה עובד! ועובד מצוין!

קחו מאיתנו משפט לחיים:

"אין באמת מתנות חינם!
בסופו של יום מישהו מרוויח מזה כסף!"

וכדאי שזה יהיה אתם 😊

הקמת משפך שיווקי קלאסי בכמה צעדים פשוטים

חלק זה במדריך בא להסביר צעד אחר צעד בפשטות ובדיוק רב ככל האפשר, איך ליישם את מה שנלמד עד כה בשטח.

המלצה שלנו:

קחו דף ועט ורשמו לעצמכם דגשים.

שלב ראשון- מחקר:

  1. חשבו על נושא שאתם מספיק בקיאים בו כדי לרשום מדריך מקיף ועשו עליו חיפוש בגוגל, בפייסבוק וביוטיוב. כך למשל, אם אתם עוסקים בעיצוב פנים תוכלו לרשום מדריך מקיף על 'שיפוץ דירה קטנה של עד 2 חדרים' או על 'איך לבנות מחיצות לבית בפחות מ-3 שעות'
  2. בתוצאות החיפוש בגוגל בדקו האם אנשים מוציאים כסף כדי לפרסם בתחום. הכוונה למודעות ממומנות.
  3. בחיפוש בפייסבוק בדקו האם יש קבוצות ועמודים המדברים על הנושא או הביטוי הרלוונטי.
  4. מומלץ אפילו לכתוב פוסט שאלה בפרופיל אישי שלכם ובכמה קבוצות רלוונטיות, ולשאול האם מישהו מעוניין במדריך חינמי בנושא.

    מהמחקר תבינו האם כדאי או לא כדאי להתחיל את המשפך עם מדריך בנושא שבחרתם. במידה ותזהו שאין הענות לתחום, שווה לשקול נושא אחר למדריך תחת אותו תחום שאתם עוסקים בו ולבצע מחקר שנית.

שלב שני- כתיבת המדריך:

ברגע שהבנתם על מה נכון לכתוב, יש להתחיל בכתיבה. על המדריך להיות מקיף ונעים לקריאה, כזה שנותן ערך אמיתי לגולש ובקובץ PDF עם תמונות רלוונטיות ומעניינות, תוכן עניינים, פתיח יפה וכמה מילים בעמוד האחרון כולל פרטי התקשרות רלוונטיים: טלפון, מייל, עמוד עסקי בפייסבוק או אתר למי שיש.

אין לנסות למכור בשום שלב במדריך. דבר זה יוריד מערכו ועלול לפגום בכל התהליך. אבל כן רצוי בסופו, כחלק משלב ההכרות, לספר מי אתם

ועל ניסיונכם ולהזמין את הקוראים לפנות אליכם לייעוץ במידת הצורך.

שלב שלישי- מגנט לידים:

מגנט לידים הוא עמוד נחיתה שמאפשר הורדת המדריך ע"י השארת מייל. לא נוכל להסביר כאן במדוייק איך לבצע את השלב הזה מכיון וזה דורש מעט ידע טכני.

במידה ויש לכם ידע טכני תוכלו לבצע את השלב הזה דרך רב מסר, וויקס, וורדפרס או כל פלטפורמה מתאימה אחרת או לפנות לבעל מקצוע בנושא בניית אתרים לביצוע.

שלב רביעי- הכנת פוסט:

הכנת פוסט הינו שלב די פשוט. כדי להתחיל, עליכם למצוא תמונה רלוונטית. כתבו בגוגל "מאגרי תמונות חינמיות" ומצאו לכם אתר עם תמונה טובה. אנחנו ממליצים על pixabay.com  אך יש עוד הרבה אתרים נוספים. לאחר מציאת התמונה, כתבו פוסט המציע לגולש מדריך חינמי בנושא X וכתבו יתרונות של המדריך ובמה הוא יועיל לקורא. בסוף הפוסט הדביקו את הלינק לעמוד "מגנט הלידים" שיצרתם בשלב הקודם.

שלב חמישי- שלב ההכרות:

שלב ההכרות מתאפשר ללקוח הפוטנציאלי במספר תחנות.
תחנה ראשונה היא בסיום המדריך. תחנה שניה היא דרך המייל שתשלחו ללקוח ותחנה שלישית היא הקמת עמוד נוסף (באותו אופן של מגנט הלידים) שאליו ישלחו הגולשים שהורידו את המדריך ובו יופיע מסר מיכם המדבר על ניסיונכם ובסופו הצעה.
אגב, מומלץ שעמוד זה יהיה כבר בתוך האתר שלכם ויאפשר לגולש להמשיך בקלות לגלוש לתוך האתר ולהיחשף לעוד ועוד שירותים של העסק.

שלב שישי- בניית אסטרטגיית "הצעת דומינו":

חשבו אילו מוצרים תציעו לרשימת התפוצה בהדרגה מהזול לייקר. במידה ואין לכם מוצרים זולים, הגיע הזמן לפתח כאלה במיוחד עבור החלק הזה במשפך.
ודוגמא כדי לסבר את האוזן: במידה ואתם עוסקים בעיצוב פנים, הציעו פגישת סקייפ במחיר סמלי, או פלטת צבעים לבחירת גווני קיר מועדפים על הלקוח.

כתיבת פוסט נכון לשנת 2019

בעבר הלא רחוק היה מספיק לכתוב על מבצע מסוים בעסק ולהריץ בממומן ולקוחות היו באים ומזמינים. זה היה פשוט. אך עם הזמן וריבוי המפרסמים בפייסבוק פוסט בסגנון הזה כבר לא מספיק.

בזמן האחרון נכנס לתמונה סגנון פוסט חדש:

הכירו את פוסט הסטוריטיילינג

כמו שמו הוא כך הוא, פוסט המספר סיפור. סיפור אמיתי הפונה לרגש של קהל היעד שלכם. פוסט סטוריטיילינג תמיד יהיה ארוך ובנוי בכמה שלבים כמו מיני משפך שיווקי בתוך פוסט אחד.

לפוסט הזה יש פתיח שמציג בעיה באופן יצירתי ומושך,  גוף הפוסט שמפרט על הבעיה באופן של סיפור, מתן פתרונות ולסיום הצעה. וכמובן תמונה מיוחדת שמבליטה את הבעיה באופן יצירתי.

במקרה שלנו פוסט הסטוריטיילינג צריך בסופו למשוך את הגולש להיכנס לעמוד הנחיתה שלנו ושם לקבל את "השוחד האתי" שאנחנו מציעים לו. לדוגמה, מדריך חינמי, צ'קליסט פתרונות או מתנה כל שהיא.

גם זה אגב, (מתנה, צ'קליסט או מדריך חינמי) כבר ניתן ברשת בכמויות וכדי לייצר תנועה רבה ככל האפשר יהיה עליכם לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר "שוחד אתי" בעל ערך רב שגובר על הרעיונות של המתחרים שלכם. 

דגשים להרכבת פוסט סטוריטיילינג מושלם

1. בדיקת מתחרים – בדקו מה המתחרים שלכם מציעים בחינם וייצרו משהו טוב יותר! אחת הדרכים האהובה עליי לבדיקה זו היא כניסה לעמודי המתחרים בפייסבוק והאתרים שלהם וכך להבין מה כדאי להציע שיותר טוב מיהם.

  1. פתיח יצירתי – חשבו על פתיח יצירתי שלא היה עוד כמותו בפייסבוק (הכוונה למשפט הראשון שרואה הגולש עוד לפני שלוחץ על *קרא עוד*). אפשר להגיד שפתיח זה (ביחד עם תמונה לא פחות ממדהימה ומיוחדת) הוא שיקבע עם באמת יעצרו את הגלילה על הפוסט שלכם ויכנסו לקרוא את הסיפור שלכם. וכמובן שהפתיח צריך לפנות לקהל היעד שלכם.
  1. הסיפור שלכם – פה חשוב מאוד להיות כנה ואמיתי. לתת סיפור שמדבר אל הלקוח שלכם ואם ניתן לתת סיפור עליכם או על אחד הלקוחות שלכם / חבר / בן משפחה וכו'. על הסיפור להעביר מסר, מסר שקשור בבעיה שהמוצר או השירות שלכם פותר.
  1. מעבר לפתרון- שימו לב על המעבר מהסיפור לפתרון. על המעבר להיות עדין. שיהיה זרימה ולא נאבד את העניין של הגולש.
  1. הפתרון – כאן מגיע השלב ה"מכירתי" שבו עלינו להציע את "השוחד האתי" בדמות מדריך / צ'קליסט / מתנה שתעזור לפתור לגולש את הבעיה.

*עם פעלתם לפי השלבים יש לכם עכשיו פוסט סטוריטיילנג מעניין ומוכר ואתם מוכנים לשלב הבא. הרכבת עמוד הנחיתה שלכם שישמש כ"מגנט הלידים".

שלבים בבניית עמוד נחיתה ממיר

כאמור מדובר כאן בעמוד נחיתה שמטרתו משיכת הגולש שמשכנו בעזרת ה"סטוריטיילינג" להמשיך במסלול ובאמת להוריד את ה"שוחד האתי" שהכנו עבורו.

בשלב זה כמו ב"סטוריטיילינג" עלינו לעבוד לפי תתי שלבים ולגרום לגולש שנכנס תוך 30 שניות עד דקה ולהבין שכדאי לו להשאיר את המייל שלו בתמורה למתנה שאנחנו מציעים לו.

אם לא נעבוד נכון, אחוז ההמרה בשלב זה יהיה נמוך וכל הזרימה של המשפך השיווקי שלנו כבר לא תהיה רווחית. לכן יש לדייק בשלבים!

  1. כותרת גדולה הפונה לרגש של הגולש- עדיף להשתמש בשאלות מדויקות לכאב של אותו גולש שנכנס דרך הסטוריטיילינג שלנו. חייבת להיות זרימה שהלקוח יבין ברגע הראשון שהוא עדיין במקום הרלוונטי עבורו.
  1. גוף העמוד- בגוף העמוד נסביר בקצרה על הבעיה וכבר נציע פתרון. כאמור אין לנו הרבה זמן כי עם הלקוח לא ימצא את מבוקשו תוך דקה אחוז ההמרה יתחיל לרדת.  
  1. טופס הורדת המתנה- זה בעצם כל מעותו של מגנט הלידים! כאן נבקש את כתובת המייל של הגולש בתמורה למתנה שתפתור לו את הבעיה. רצוי לבקש רק את כתובת המייל של הגולש. הוכח שכל שדה נוסף רק מוריד אחוזי המרה.
  1. ממשיכים למכור- לאחר שאפשרנו לגולשים חסרי הסבלנות לקבל את מבוקשם מהר, רצוי לתת מענה גם ללקוחות שכן סבלניים ורוצים יותר מידע למה שווה להם לתת לנו את כתובת המייל שלהם. בשלב זה נציג שוב את הבעיה ואת הפתרון בנקודות וניתן עוד אפשרות להשאיר מייל כדי לקבל את המתנה.
  1. הכרות והצעה לפנות לייעוץ- ללקוחות החשדניים, אלו שנכבו כבר ממפרסמים אחרים אך עדיין איתנו ולא השאירו עוד את המייל, ניתן אופצייה לשמוע קצת עלינו ואפשרות לפנות לייעוץ. כאן נספר כמה מילים *כנות* על עצמנו ועל ההתמחות שלנו ונאפשר לסיום להשאיר פרטים לקבלת ייעוץ ללא תשלום בטופס עם יותר שדות (פה אפשר כבר לבקש שם מלא, טלפון ומייל)

ניצול נכון של עמוד התודה

לאחר שהגולש השאיר פרטים באחד הטפסים הוא עובר באופן אוטומטי לעמוד התודה שהכנתם מראש במערכת הדיוור שלכם. ניתן לכתוב שם פשוט "תודה שנרשמת, המדריך בדרך אליך" אך זהו יהיה הפסד גדול לטווח הערוך.

נסביר למה ואיך כן כדאי להשתמש בו.

עמוד התודה סהו נכס נדלני יקר ערך וכדאי לנצל זאת עד הסוף. לעמוד התודה מגיעים רק גולשים שעברו "המרה" מסויימת בכך שהשאירו את כתובת המייל שלהם. לקוח זה כבר לא לקח קר אלה לקוח "פושר" אפשר לומר כי כבר קיבלת מאיתנו חלק מהמידע הנחוץ לו ואלמנט ה- "trust" אמון בנו, מתחיל להתבשל. יתכן וחלק מהלקוחות שהשאירו פרטים במייל כבר בשלים למכירה וחבל להעביר אותם את כל המסע של קריאת המדריך ורצף המיילים. יתכן ובשלב זה (של עמוד התודה) נוכל כבר להציע להם הצעה ולזכות באחוז המרות מסויים.

איך מכינים עמוד תודה ממיר?

מציעים ייעוץ חינם עם הגבלה מסויימת
ידוע שהדרך הכי טובה למכור היא בטלפון.. וכאשר הלקוח כבר חם ומוכן לקנייה. על כן בעמוד התודה אנחנו רוצים למשוך את הלקוח להשאיר פרטים בטופס ליד מלא לייעוץ חינם. על הייעוץ להיות מוגבל בזמן או בכמות נרשמים. ויש לנקוב במחיר עבור שיחת הייעוץ שיהיה תקף לאחר תום ההגבלה.

לדוגמה:
"שיחת ייעוץ חינם של 60 דקות ל20 הנרשמים הראשונים. לאחר מילוי מכסת הנרשמים שיחת הייעוץ תעלה 500 ש"ח"

לפרט על מה תדברו בשיחת הייעוץ בנקודות. רצוי למצוא לפחות שלושה נקודות שיכולות לעזור ללקוח שלכם לפתור את הבעיות שלו בתחומכם.

לדוגמה: חברת גינון שפונה לבעלי בתים חדשים שצריכים להקים גינה.

הנקודות היו:
• נדבר על עיצוב נכון לגינה שלך המתאים להקלים המקומי.
• ‏תקבל עצות לבחירת עצי נוי ועצי פרי לפי עונה.
• ‏נבין ביחד איפה נכון לעשות פינות ישיבה בגן שהיו נגישות לכל בני המשפחה.

**פה כדאי לשים טופס ליד נוסף**

בונוסים- נציע בונוסים שווים למי שיקח שיחת ייעוץ. וננקוב בסכום כמה שווה כל בונוס בשקלים.

שלב זה נותן לנו מענה כפול וחשוב להשקיע בו.

מענה ראשון הוא פיתוי נוסף עבור הלקוח להשאיר פרטים בטופס הליד ע"י מבצעים שווים שנציע לו.

מענה שני הוא מכירת מוצרים או שירותים ללקוח במחיר מבצע ובכך כבר להפוך את הלקוח ממתעניין לקונה עוד בשלב המקדים למדריך.

לדוגמה: "הפונים הראשונים לשיחת הייעוץ יקבלו בונוסים שווים לעיצוב הגינה בשווי 1300 ש"ח".

• 20% הנחה לקניית עצי פרי לגינה. שווי הבונוס 300 ש"ח.
• ‏תכנון הגינה ע"י איש מקצוע ללא תשלום. שווי הבונוס 1000 ש"ח .
• ‏דשא סנטטי עד 50 מ"ר בחצי מחיר. שווי הבונוס 500 ש"ח.

כמה מילים כנות וטופס ליד לסיום
לסיום עלינו לתת עוד כמה מילים עלינו ולמה כדאי לעבוד איתנו ומשפט הנעה לפעולה עם **טופס ליד נוסף**.

כמה מילים על רשימת תפוצה

ברגע שיש ברשותכם משפך שיווקי בסיסי, ניתן להתחיל לדוור לכל מי שהשאיר מייל ב"מגנט הלידים".

הליך זה מומלץ מאוד ובעל יתרונות רבים :

1. מי שהשאיר מייל מצפה לקבל מכם דיוור, לכן סיכוי הפתיחה של הדיוור גובר על פוסטים ופרסומים אחרים שקופצים ללקוח ללא אישורו ברשת או בפייסבוק (מדובר ב"לקוח חם" שמעוניין במוצר או השירות שלכם, לעומת לקוח שהגיע מפרסום אקראי בפייסבוק שהוא "לקוח קר" יותר)

2. למרות שהיום רוב תיבות המייל מלאות במפרסמים עדיין הוכח שאחוז הפתיחות והעניין דרך דיוור אלקטרוני גדול מאחוז ההענות בפרסומים אחרים.

3. דיוור אלקטרוני יכול להעשות אוטומטית על מערכת המתאימה לכך וזה מקל מאוד על העבודה, שכן ניתן לתכנן מתי יתקבל כל דיוור מרגע ההרשמה והלאה.

4. דיוור אלקטרוני עוזר לשמור על תקשורת רציפה עם הלקוחות שלכם להשאיר אותם על "אש קטנה", ולבשל אותם לאט לאט עד לרגע שיבחרו לרכוש את השירות או המוצר שתחליטו למכור.

  1. זה לא באמת מסובך כמו שנהוג לחשוב! ועל כך נסביר בפרק הבא.

דיוור אלקטרוני הלכה למעשה

ישנם היום כמה פלטפורמות מובילות לדיוור וביניהם: רב מסר, אקטיב-טרייל Smoove ועוד.

נקצר עבורכם את התהליך, וניגש ישירות למומלצת ביותר הלא היא SMOOVE, המיועדת במיוחד למתחילים בתחום הדיוור האוטומטי

SMOOVE מאפשרת לפתוח חשבון ניסיון עד 200 משתמשים רשומים ברשימת התפוצה *בחינם* ומסלולי דיוור למתקדמים במחירים מעולים. בנוסף, היא מעניקה כלים רבים ומשוכללים לעבודה אוטומטית כמו תבניות מוכנות לעמודי נחיתה, תבניות מוכנות ומעוצבות לשליחת מיילים, מערכת נוחה ויחסית פשוטה להבנה לייצירת אוטומציות בדיוור ועוד המון צ'ופרים..

בנוסף, ניתן לממשק את SMOOVE יחד עם אתר הוורדפרס שלכם ולקבל מהאתר נרשמים חדשים ישירות לרשימת התפוצה, מה שיעזור במיוחד במידה ותבחרו לבנות את "מגנט הלידים" שלכם במערכת וורדפרס.

המלצה שלנו להתנהלות עם רשימת התפוצה

לאחר שנרשמתם ולמדתם את המערכת, הכינו תוכנית שליחת מיילים כזו שלא תעמיס על הלקוח הרשום וגם לא תכבה את האש לגמרי. רצוי בין מייל אחד לשני מיילים בשבוע.

מה לכתוב במיילים?

כל מייל יכול לעסוק בנושא הקשור בשירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור.
על המיילים לא להיות שיווקיים מידיי אחרת תשארו ללא נרשמים שיתחילו להסיר עצמם מהרשימה. 
הכלל החשוב ביותר הוא- ערך.

עדיף מיילים הנותנים ערך ללקוח כמו טיפים בנושאים החשובים לו, סיפורי הצלחה של לקוחות שיכולים לדבר אליו וכדומה. בסוף כל מייל לא לשכוח שורת הנעה לפעולה לפנות אליכם לייעוץ.
כך תצליחו לעודד מיותר ויותר נרשמים להצטרף, והרשימה תעמוד לאורך זמן ולא תיסוג אחורנית.

האם חובה לייצר אוטומציות? ואיך אשיג את כל הרעיונות והתוכן הנדרשים?

לא חובה לייצר אוטומציות אך זהו יתרון למי שבוחר לעבוד כך. מי

שרוצה לייצר תוכן תוך כדי תנועה יכול כל שבוע לחשוב על רעיון מקורי לכתוב לנרשמים ולבצע זאת במקום.

במידה ואתם נתקלים בקושי, או שמראש אתם יודעים שהכנת המיילים היא משימה הגדולה עליכם בכמה מידות, ניתן לפנות לאיש מקצוע שי

כתוב עבורכם (אנו כמובן נשמח לעזור במידה ותבחרו באופציה הזו).

הצעת הדומינו- כך תעשו זאת נכון

לאחר שהלקוח הוריד את המדריך והשאיר לנו את המייל שלו, זה בדיוק הזמן לשלוח לו מיילים באופן עקבי, וההזדמנות שלנו גם למכור ולהתחיל להתפרנס מכל העסק הזה.

איך עושים זאת נכון מבלי להבריח את הלקוח מהרשימה?

1. לא להעמיס מיילים

אף אחד לא אוהב לקבל כל יום מייל חדש, זה מתקבל אצל הלקוחות כספאם וגם אם היו מיילים מעניינים ומרתקים ביותר דרכו החוצה מהרשימה תגיע מהר מאוד. מומלץ לא יותר ממייל או שניים בשבוע.

2. לתת יותר ערך מהצעות מכירתיות

כל מייל חייב לתת ערך לגולש לפני ההצעה לרכוש מאיתנו, ולו הוא יבין שכל העסק הזה לא מועיל לו וכך סיכוי גבוה שנאבד אותו במהירות.

  1. בסופו של יום התכנסנו כאן בשביל להתפרנס-

על כן נציע בסוף כל מייל הצעה לעזרה במוצר או שירות מסויים הרלוונטי לנושא המייל ופה יש קאץ' שאנו קוראים לו "מכירת מוצרי דומינו"

מהי מכירת מוצרי דומינו ולמה בעצם לא למכור ישר את המוצר או השירות העיקרי שלי?

הלקוחות שנמצאים ברשימת התפוצה שלנו,
כרגע נמצאים בשלב הפשרה מלקוחות קרים ללקוחות חמים. בכל זאת, הם עדיין לא ממש חמים לקנייה של מוצר או שירות באלפי שקלים. כחלק מהליך "הבישול" שלהם עלינו להציע להם בהדרגה מוצרים או שירותים קטנים / זולים שיקלו עליהם לרכוש ללא דאגות שאולי יפסידו את כספם. מדובר על מוצרים בעשרות עד מאות שקלים בהדרגה מהקל לכבד. 

השיטה המוכחת היא הצעה של מוצר משלים הנותן מענה לנושא המייל בעלות סמלית. אין בשלב זה כוונה להרוויח מהלקוח אלו, אלא יותר להקל על המעבר מלקוח מתעניין ללקוח משלם.

ברגע שלקוח הוציא את הארנק ושילם לנו עבור מוצר או שירות קטן וזול, נוכל להציע לו בהדרגה מוצר משלים נוסף הקשור באופן מסויים למוצר המשלים הראשון אך בעלות מעט גבוהה יותר וכך הלאה בדיוק כמו בדומינו. 

כל רכישת מוצר משלים, תגדיל את האמון של הלקוח בנו ותקל עליו לרכוש את המוצר הבא עד שיגיע להגדרת "לקוח חם" ונוכל להציע לו את מוצר הליבה שלנו באלפי שקלים, ויחס ההמרה בשלב זה יהיה הגדול והרווחי ביותר בעקבות כל התהליך שעבר הלקוח.

חשיבות שימוש בכתיבה שיווקית במשפך

ניתן לכתוב את כל ענייני המשפך במילים שלכם, ללא עזרה מאנשי מקצוע ועל כך פורט רבות במדריך, אך כדי להגדיל את האפקטיביות של המדריך, הפוסט, עמוד "מגנט הלידים" והמסר השיווקי שלכם רצוי ומומלץ מאוד להעזר באיש מקצוע וכך להגדיל בעוד כמה רמות את סיכויי ההצלחה של המשפך ובסופו של יום להגיד את כמות הלקוחות החדשים ואת תזרים המזומנים לעסק שלכם.

כתיבה שיווקית מקצועית יודעת לפנות לרגש של הגולש, לגעת בכאב המדוייק שלו ולגרום לו לפעול. בנוסף, היא עוזרת לכם להניע אותו לפעולה הרצויה שבסופו של דבר תהפוך אותו ללקוח משלם עבורנו.

במידה ותבחרו לעבוד עם איש מקצוע על תהססו לפנות אלינו לייעוץ. אנו יודעים בדיוק איך ליישם זאת באופן מושלם וממיר עבורכם, ומעבר לכך להשיג זאת בעלויות הנוחות לכל כיס.

חשיבות בניית אתר לעסק כמקדם מכירה

במידה ויש לכם אתר מצבכם מעולה ויש לדאוג להזכיר זאת לנרשמים לרשימת התפוצה שלכם בשלב "ההכרות" בסיום המדריך, לאחר הורדת המדריך ובשליחת מייל היכרות.

במידה ואין ברשותכם (עדיין) אתר, זה הזמן להתחיל לחשוב על כך כיוון שמשפך שיווקי מקצועי ללא אתר אינטרנט, עלול לפספס את פוטנציאל החשיפה אליה אתם מכוונים.

אתר תדמיתי לעסק מעביר את המסר שלכם באופן המדוייק ביותר, ומניע את הגולש בו לפעולה שבסופו של דבר תניב לכם לקוחות חדשים לעסק, וכמובן כסף נוסף לתזרים המזומנים.

(חשוב לציין ששימוש במשפך שיווקי לעסק ללא אתר הוא אפשרי בהחלט, אך יש לקחת בחשבון שאחוז ההמרה יפחת).

במידה ואין לכם אתר או שיש לכם כזה, אך הוא לא מסודר כראוי אנו מזמינים אתכם ליצור קשר לצורך ייעוץ בנושא. אנו יודעים בדיוק איך צריך להראות אתר שיביא לכם פניות בסופו של יום, ובמקרה הצורך גם לייצר עבורכם אתר המותאם לצורך המדויק שלכם.

בונוס: כמה מילים על מינוף עסקי

מינוף עסקי הוא פעולה בא בעל העסק מעביר חלק מהמשימות לידיים נוספות שיעשו במקומות את העבודה ובכך לאפשר לעסק לקבל יותר לקוחות ולגדול.

כדי למנף את פעילות העסק יש צורך בעודף כסף מסויים ובחישוב מדוייק עם רואה החשבון על יתכנות הדבר.

למינוף עסקי כמה אפשרויות ובהם יתרונות וחסרונות ועליהם נדבר בפרק הבא.

כל עסק צריך למנף את עצמו כדי לגדול. אך האם בכל מצב נכון למנף? התשובה היא לא. כדי להגיע למצב שנכון למנף את פעילות העסק יש צורך להגיע למיצוי היכולות הקיימים והפקת רווחיות גבוהה מהפיעולת הקיימת בעסק.

לצורך העניין, עסק שלא הגיע למיצוי הפעילות הנוכחית ומתחיל למנף עשוי להגיע למחזור נמוך ממה שהיה מגיע לולא המינוף, ולחילופין עסק שהגיע למיצוי היכולות אך עובד על רווחיות נמוכה עשוי אף לסיים חודש בהפסד לאחר תחילת המינוף.

קיימים כמה סוגי מינוף וכאן נסכור את שני הסוגים הנפוצים ביותר:

‏1. הורדת משימות או פרויקטים למיקור חוץ
2. העסקת עובדים בשכר

מה הוא מיקור חוץ? יתרונות וחסרונות:

בקצרה, מיקור חוץ היא דרך להורדת משימות או פרויקטים לטיפול של עסק אחר המקצועי בתחום בנוהל של "קניית שירות". משמע העסק המטפל מקבל תשלום על העבודה ומוסר חשבונית בתמורה. אין בין העסקים יחסי עובד- מעסיק. אלה מדובר בסוג של שיתוף פעולה.

יתרון- ניתן לדעת מראש כמה תעלה המשימה או כל הפרויקט ולגבות בהתאם מחיר מלקוח הקצה.

חיסרון- בדרך כלל שירות זה יהיה יקר יותר מהעסקת עובד שעתי לטיפול בבעיה.

כמה מילים על העסקת עובדים בשכר. יתרונות וחסרונות:

העסקת עובדים בשכר זו שיטת המינוף הכלכלית ביותר אך לא בכל מצב.

יתרון- ניתן להוריד משימות לעובדים בשכר בעלויות נמוכות (כמו שכר מינימום או שעתי המתאים לתחום והמעמד) ולהגיע לרווחיות גדוחה יותר במינוף העסק.

חיסרון- כדי להחזיק עובדים יש צורך בתשלום מיסים עליהם, תנאים סוציאלים כמו דמי הבראה, ימי חופשה, מחלה, פנסייה ועוד. עסק שלא מספיק מבוסס ורווחי אלול לאבד את כל הרווחיות במהלך שכזה כאשר אינו מחושב ומתוכנן נכון.

איך נדע מתי להתחיל למנף ובמה כדאי להתחיל?

כאמור, קודם להגיע למיצוי היכולת ולרווחיות גדולה ככל האפשר. כאשר הגענו לשלב הזה להתחיל במיקור חוץ למשימות קטנות וכך לגדול בקצב יציב עד אשר העסק יוכל להעסיק עובדים. וכמובן, להתייעץ עם רואה החשבון לפני כל מהלך שכזה.

דרך מעולה למיצוי היכולת והגדלת רווחיות היא כמובן שימוש באסטרטגיית שיווק חכמה בדיוק כמו שלמדתם במדריך הנוכחי.

סיכום וצ'קליסט לביצוע מיידי בעסק

כמו שאתם רואים כדי לייצר מערכת שיווק חכמה ומשומנת היטב יש צורך בביצוע לא מעט משימות אך זה בהחלט בר ביצוע וכל אחד יכול לעשות זאת עם מספיק רצון ומוטיווציה.

אין צורך לנסות להרים הכל ביום אחד! חשוב לשים דגש על כל שלב ולבצע על הצד הטוב ביותר. בסופו של יום מדובר בכסף שלהם ובפיתוח העסק שלכם. מציע לקחת את הפרויקט בשתי ידיים עם הרבה מוטיווציה ורצון להצליח. אנחנו מאמינים בכם ותמיד נהיה כאן כדי לתמוך בתהליך.

כדי שלא תלכו לאיבוד בשלבים השונים הכנו עבורכם צ'קליסט לביצוע לפי הסדר המומלץ.

אנו ממליצים להדפיס את הצ'קליסט ולבצע בדיוק לפי הסדר בזמן שלהם. זכרו שהאיכות כאן חשובה ממהירות הביצוע.

לצ'קליסט להדפסה עברו לעמוד הבא >>

*צ'קליסט ביצוע שיווק חכם לשנת 2019 ע'י דרור שלג ושלי פאליק*

  • הכנת המדריך- ביצעו מחקר מתחרים, מצאו נושא רלוונטי לתחום העיסוק שלכם והחלו בכתיבת המדריך.
  • הכנת פוסט המשיכה- בצעו מחקר מתחרים נוסף וכתבו פוסט סטוריטיילינג המספר סיפור מעניין המעביר מסר של בעיה ופתרון שהמדריך שלכם יכול לפתור.
  • בניית עמוד נחיתה- הכלו בכתיבת עמוד הנחיתה שלכם לפי השלבים המופיעים במדריך ובנו אותו במערכת דיוור שבחרתם.
  • בניית עמוד תודה- כתבו עמוד תודה לפי ההנחיות המופיעות במדריך ובנו אותו נכון במערכת הדיוור.
  • הכנת מיילים לדיוור וסידור באוטומציה– כתבו מיילים חכמים לפי הצעת הדומינו המופיע במדריך וסדרו במערכת הדיוור שלכם באוטומציה חכמה.
  • צאו בפיילות– לפי שלוקחים סיכון ומשקיעים כסף בממומן, כאשר כל המערכת שלכם מוכנה פרסמו את הפוסט בקבוצות ותייגו חברים קרובים ומשפחה ושאלו לדעתם. בנוסף יש לבצע סימולציות למערכת שבאמת הכל עובד.
    השאירו פרטים בטפסים שלכם ובדקו שמדריך נשלח והמיילים נשלחים והכל עובד פיקס!
  • לסיום, כאשר הפיילות צלח והכל מושלם! תשקיעו כסף בממומן לפי יכולתכם וצאו לדרך. ב ה צ ל ח ה !

ותזכרו תמיד שבכל שלב אנחנו כאן, עם כלים נוספים וידע רחב שיכולים לסייע וליעל את התהליך..

קצת עלינו ואיך אנו יכולים לעזור

דרור שלג

בן 31 אב לשלושה מנתניה, מנכ"ל DS DIGITAL , מתמחה בפיתוח מערכות, הקמת אתרים ממירים ושיווק באינטרנט. מאחורי דרור מעל 80 פרוייקטים מוצלחים בסביבת ה WEB והוא ישמח לעזור בפיתוח מערכת המשפך השיווקי שלכם, הן בנושא "מגנט הלידים" ובהקמת אתר ממיר לעסק.

ניתן לפנות לדרור ישירות לנייד 054-2946309 או להיכנס לאתר לצפייה בדוגמאות והמלצות
https://www.dsdigital.co.il

שלי פאליק

בת 33, אם לארבעה מירושלים. מנכ"לית ONTHEHOUSE DIGITAL , מתמחה בכתיבה שיווקית מניעה לפעולה, פרסום ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם והפקת סרטוני אנימציה מוכרים לעסקים. מאחורי שלי אלפי פרוייקטים מגוונים והיא יותר מתשמח לעזור לכם.

ניתן לפנות לשלי ישירות לנייד 054-5672283 או להכנס לאתר לצפיה בדוגמאות והמלצות
https://onthehouse-digital.com

מקווים שלמדתם משהו חדש ליישם באופן מידי בעסק.

אנחנו פה לכל שאלה. ב ה צ ל ח ה 😊

ספר לי מה דעתך..

דרור שלג

דרור שלג

קצת עלינו

אצלנו שירות לקוחות זו המשימה החשובה ביותר ולכן בכל אתר חדש אנו משקיעים את מלוא תשומת הלב ודואגים ללוות את בעליו באופן אישי לאורך כל תהליך הבנייה והקידום. מאחורינו עשרות אתרים מוצלחים ואנו נשמח לעזור גם לכם. ניתן לפנות אלינו ישירות לנייד 054-2946309. נשתמע.. 

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בוא נדבר ..

ניתן למצוא אותנו גם בנייד 0542946309

ענן תגיות

סגירת תפריט
קחו את העסק שלכם
צעד נוסף קדימה
קחו את העסק שלכם
צעד נוסף קדימה
השאירו פרטים ומייד נדבר..